Ciderprat – igjen

De som fulgte Soletraveller-bloggen min på VGB vet at jeg liker cider – en tørr sådan. Når jeg er i England drikker jeg nesten ikke øl og vin, det går i cider, for der får jeg skikkelige saker. Og Søte Silje dro med seg en flaske Savannah til meg da hun kom en tur hjemom fra Namibia. Jubel! Hun deler nemlig min smak for tørre cidere.
Jeg har blitt overlykkelig hver gang jeg har funnet vettuge cidere på barer her hjemme, som Strongbow og Magners, men ofte smaker de dessverre utvannet. Med mindre man kjøper Magners på flaske da. Noe man også får på Meny. Polet har også cidere, men de gangene jeg er der er det ikke cider jeg rasker med meg.

Jeg orker ikke det søte skvipet fra Kopparbergs o.l. og jeg var kjempeskuffa da jeg prøvde Somersby første gang. Men nå – NÅ(!) har Somersby kommet med en tørr cider også – og den er god! Til og med Irish er enig. Og VG’s smakspanel (var det VG?) ga den terningkast 6.

Perfekt til varme sommerkvelder!

Den slår likevel ikke denne! Ain’t nothing like a Mercury… Dessverre er den litt langt unna.

Legg igjen en kommentar

