Deilig varm drikke

Det begynte på en kaffebar selvfølgelig. På Bare Barista i Tønsberg. Siden de åpnet har jeg vært hyppig gjest her. Interiøret er kanskje litt for jentete for min smak og jeg har vært møkk lei musikken her noen ganger, men Marit som startet det hele er så kjempesøt og hyggelig, og jeg elsker bakgården deres!
En ting jeg synes de har vært bra på hele tiden er å variere menyen. Både i kaffedrikker og te kan man oppdage nye variasjoner av varm drikke og det jeg mesker meg med nesten daglig nå er et resultat av hva som en gang kom på temenyen: Mango chili.
Hos dem ble en meksikansk mango og chili-te blandet med litt chili, hvit sjokolade, og melk. Jeg husker ikke om de hadde honning i.

Hos meg går det i følgende:
Den samme meksikanske mango- og chiliteen (nesten en halv kopp) blandes med litt chili (den skal kjennes!) og en raus teskje honning. Deretter varmer og pisker jeg opp soya light-melk. Light-melken er litt søt, og runder av det hele til en deilig, spicy varm drikke på kjølige dager.

Nammmm!

Legg igjen en kommentar

